aul. Kościuszki 13/4
Cena:
Czas trwania:
Tryb nauczania:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w środowisku medycznym: lekarzy, pielęgniarek i położnych, personelu medycznego, studentów kierunków medycznych, opiekunów medycznych.
Odpowiednia komunikacja osób pracujących w środowisku medycznym z pacjantem jest bardzo istotna, ponieważ jest czynnikiem wpływającym na zadowolenie pacjenta z opieki zdrowotnej oraz ma wpływ na proces zdrowienia. Kurs w pełni rozwija kompetencje komunikacyjne, co ułatwia codzienną pracę.
Przykładowy program nauczania:
zasady komunikacji z pacjentem w świetle prawa,
model komunikacji z pacjentem (zachowania sprzyjające komunikacji i te, których warto unikać),
rola komunikacji niewerbalnej w kontaktach z pacjentem i jego bliskimi,
bariery komunikacyjne w relacjach: pracownicy medyczni– pacjent i/lub jego rodzina,
analiza swoich mocnych i słabych stron w kontekście komunikacji,
sposób rozmawiania z pacjentem,
przekazywanie niepomyślnych wieści- pacjent w zaawansowanym stadium choroby,
emocje pacjenta,
rozumienie potrzeb, motywacji i mechanizmów psychologicznych występujących u pacjentów i ich bliskich,
zachowanie wobec pacjenta i rodziny w przypadku śmierci,
szukanie porozumienia w sytuacjach konfliktowych.
Po ukończeniu kursu uczestnik:
potrafi polepszyć komunikację z pacjentami i współpracownikami,
posiada umiejętność lepszego przekonania pacjenta do skrupulatnego przestrzegania terapii,
potrafi zmniejszyć stres pojawiający się zwłaszcza przy komunikacji w trudnych sprawach,
wzmacnia kompetencje związane ze słuchaniem oraz umiejętnością zadawania pytań,
potrafi lepiej zrozumieć potrzeby, motywację i mechanizmy psychologiczne występujące u pacjenta i jego bliskich,
umie dokonać analizy swoich mocnych i słabych stron w kontekście komunikacji.
Wymagania do zapisu:
pełnoletność.
Tryb nauczania
Stacjonarny
Czas trwania
16 godzin
Uzyskany dokument
Zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne ze wzorem MEN, certyfikat lub/i suplement